Kartka z kodem jednorazowego dostępu
- Aby aktywować dostęp do Dziennika VULCAN potrzebujesz kartki z kodem jednorazowego dostępu. Otrzymasz ją w Szkole.
- Konto można aktywować na dwa sposoby: albo poprzez zeskanowanie kodu QR z kartki albo poprzez wejście na stronę Aktywuj
- Dostępne są 2 rodzaje kodów: kody dla Rodzica (pozwalają aktywować konto z dostępem do m.in usprawiedliwiania nieobecności) oraz kody dla Ucznia (m.in z brakiem dostępu do funkcji usprawiedliwiania nieobecności).
- Każdy użytkownik (tj. Uczeń i Rodzice/Opiekunowie) powinni otrzymać osobny, indywidualny kod aktywacyjny (osobną kartkę z kodem).
Wybór rodzaju konta
Podczas aktualizacji wybierzesz pomiędzy dwoma typami kont – zwykłym kontem lub kontem eduVULCAN. Oba typy kont są bezpłatne.
W każdej chwili po aktualizacji możesz zmienić wybrany typ konta.
| Konto eduVULCAN | Zwykłe konto | |
|---|---|---|
| Dostęp do Dziennika VULCAN przez www | + | + |
| Aplikacja mobilna z dostępem do Dziennika VULCAN | + | − |
| Kalendarz wszystkich (także pozaszkolnych) zajęć Ucznia | + | − |
| Dostęp do portalu edukacyjnego eduVULCAN | + | − |
| Jeden, krótki adres logowania do wszystkich szkół (eduvulcan.pl) | + | − |
| Wygodny, możliwy do zmiany login | + | − |
| Jedno konto Rodzica dla wszystkich Dzieci | + | − |
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Pierwsze logowanie
Chcę założyć konto eduVULCAN, ale nie posiadałem/am wcześniej dostępu do Dziennika VULCAN. Co zrobić?
Zwróć się do Wychowawcy Oddziału lub Sekretariatu Szkoły z prośbą o kartkę z jednorazowym kodem aktywacyjnym do Twojego konta. Znajdziesz na niej wszystkie informacje potrzebne do przejścia procesu aktywacji konta eduVULCAN. Każdy Uczeń i Rodzic powinien otrzymać indywidualną kartkę z jednorazowym kodem aktywacyjnym.
Skąd uzyskać kod jednorazowy?
Jeśli masz już dostęp do Dziennika VULCAN (w poprzednim roku korzystałeś / korzystałaś z Dziennika VULCAN) nie potrzebujesz kodu jednorazowego do aktualizacji swojego konta.
Kod jednorazowy potrzebny jest jedynie w dwóch przypadkach:
- Jesteś Uczniem albo Rodzicem Ucznia, który rozpoczyna w tym roku naukę w klasie pierwszej;
- Utraciłeś / utraciłaś całkowicie (tj. nie pamiętasz ani loginu, ani hasła) dostęp do konta w Dzienniku VULCAN.
Jeśli dotyczy Cię jeden z tych dwóch przypadków, zgłoś się do Sekretarza lub Wychowawcy, aby otrzymać kod jednorazowy.
Kiedy potrzebny jest mi kod jednorazowy?
Kod jednorazowy potrzebny jest jedynie w dwóch przypadkach:
- Jesteś Uczniem albo Rodzicem Ucznia, który rozpoczyna w tym roku naukę w klasie pierwszej;
- Utraciłeś / utraciłaś całkowicie (tj. nie pamiętasz ani loginu, ani hasła) dostęp do konta w Dzienniku VULCAN.
Jeśli dotyczy Cię jeden z tych dwóch przypadków, zgłoś się do Sekretarza lub Wychowawcy, aby otrzymać kod jednorazowy.
Czy mogę mieć równocześnie konto eduVULCAN i zwykłe konto?
Nie, jednocześnie można korzystać jedynie z jednego typu konta (albo konto eduVULCAN albo konto zwykłe). Możliwa jest jednak zmiana jednego typu konta na inny.
Czy ja - jako Rodzic - muszę mieć ten sam typ konta co moje Dziecko (tj. czy mogę mieć konto eduVULCAN, a moje Dziecko konto zwykłe)?
Nie jest to wymagane. Niemniej zalecamy, aby Rodzic i Uczeń korzystali z tego samego typu konta. Jedynym wyjątkiem, kiedy ten sam typ konta jest wymagany jest sytuacja, kiedy Uczeń poniżej 13 r. ż. wybierze konto eduVULCAN. W związku z koniecznością akceptacji postanowień regulaminu przez Rodzica - tak aby Dziecko mogło z niego korzystać - Rodzic musi posiadać konto eduVULCAN.
Czy wszystkie moje Dzieci muszą mieć ten sam typ konta (zwykłe konto albo konto eduVULCAN)?
Nie jest to wymagane. Niemniej zalecamy, aby wszystkie Dzieci i Rodzic korzystali z tego samego typu konta. Wybór różnych typów konta przez Dzieci będzie skutkować niedostępnością aplikacji mobilnej dla Dziecka, który wybierze konto zwykłe.
eduVULCAN
Jak zaakceptować regulamin eduVULCAN dla Ucznia poniżej 13 roku życia?
Akceptacja Regulaminu jest konieczna, aby Dziecko poniżej 13 roku życia mogło korzystać z konta eduVULCAN. Akceptacji możesz udzielić logując się na konto Rodzica eduVULCAN, po wcześniejszym dodaniu dostępu dla Dziecka. Dostępy należy dodać zarówno na koncie Rodzica, jak i Ucznia. Po przejściu do zakładki “Dostępy do Dziennika” na koncie należy wybrać przycisk „Aktywuj” widniejący obok danych Dziecka. Akceptacja Regulaminu możliwa jest wyłącznie za pomocą przeglądarki internetowej (nie ma możliwości akceptacji Regulaminu w aplikacji mobilnej eduVULCAN).
(informacyjnie: dopiero po akceptacji zgód i przejściu do Dostępów do Dziennika, obok imienia i nazwiska Dziecka – pojawia się guzik „Wyrażone zgody”)
Jak potwierdzić swój adres e-mail do konta eduVULCAN?
Po założeniu konta należy potwierdzić adres e-mail.
Aby sprawdzić, czy konto zostało potwierdzone, przejdź do zakładki „Dane konta” w eduVULCAN. Po prawej stronie, w polu „Adres e-mail do odzyskiwania dostępu i powiadomień”, znajduje się informacja o statusie potwierdzenia. W tym miejscu możesz również wysłać ponowną prośbę o potwierdzenie.
Aby potwierdzić adres, otwórz wiadomość e-mail ze skrzynki odbiorczej i kliknij w link potwierdzający.
Dlaczego e-mail z odzyskaniem hasła nie przychodzi na skrzynkę mailową?
E-mail z odzyskaniem hasła może trafiać do folderu “spam” lub “inne”. Sprawdź te foldery oraz skorzystaj z funkcji wyszukiwania, wpisując słowo kluczowe „eduVULCAN”.
Jeśli wiadomość nadal się nie pojawia, upewnij się, czy wcześniej potwierdziłaś/eś swój adres e-mail. Aby to zrobić, otwórz wiadomość z potwierdzeniem ze skrzynki odbiorczej i kliknij w link potwierdzający.
Jak usunąć omyłkowo dodane konta Dzieci?
Aby usunąć dodane dostępy dzieci, musisz:
- zalogować się na swoje konto eduVULCAN (strona internetowa).
- kliknąć na niebieskie kółko ze swoimi inicjałami (w prawym górnym rogu) i przejść do widoku „Dane konta”.
- w dolnej części strony znajdź sekcję „Dostępy do Dziennika”. Tam, na liście skonfigurowanych dostępów, kliknij na ikonę niebieskiego ołówka i usuń przypięte omyłkowo konta Dzieci.
Jak ponownie założyć konto w przypadku jego usunięcia?
Chcąc ponownie założyć konto, musisz skontaktować się z Sekretariatem lub Wychowawcą, aby uzyskać kartę z kodem jednorazowym. Następnie przejdź na stronę www.eduvulcan.pl i wybierz opcję „Załóż konto”. Wypełnij wszystkie wymagane pola, kliknij „Utwórz konto” i wpisz jednorazowy kod oraz 4 ostatnie cyfry z numeru PESEL Dziecka w odpowiednie miejsca. Po założeniu konta pamiętaj o potwierdzeniu adresu e-mail, ponieważ będzie on potrzebny do ewentualnej zmiany hasła.
Dlaczego nie mam możliwości zaakceptowania regulaminu eduVULCAN dla Ucznia poniżej 13 roku życia?
W takiej sytuacji sprawdź, czy jesteś zalogowany na konto Rodzica/Opiekuna. Aby to zrobić, przejdź do zakładki „Dane konta” i sprawdź opis w polu „Typ konta”. Opis, który powinien być wyświetlony to: „Rodzic/Opiekun”.
Co to jest eduVULCAN?
eduVULCAN to platforma internetowa i aplikacja mobilna dla Ucznia i Rodzica, w której możesz wyświetlać dane z Dziennika VULCAN. Konto w eduVULCAN jest alternatywą dla zwykłego konta. Oba typy kont są bezpłatne.
Czym różni się konto eduVULCAN od zwykłego konta?
Różnice między kontem eduVULCAN a kontem zwykłym wskazuje poniższa tabela:
Konto eduVULCAN Zwykłe konto Dostęp do Dziennika VULCAN przez www + + Aplikacja mobilna z dostępem do Dziennika VULCAN + − Kalendarz wszystkich (także pozaszkolnych) zajęć Ucznia + − Dostęp do portalu edukacyjnego eduVULCAN + − Jeden, krótki adres logowania do wszystkich szkół (eduvulcan.pl) + − Wygodny, możliwy do zmiany login + − Jedno konto Rodzica dla wszystkich Dzieci + − Czy mogę zmienić konto eduVULCAN na zwykłe konto?
Tak. Aby zmienić konto eduVULCAN na zwykłe konto, konieczne będzie poproszenie Wychowawcy Oddziału lub Pracownika Sekretariatu Szkoły o wygenerowanie kartki z nowym kodem jednorazowego dostępu i z jego użyciem ponowne przejście przez proces wyboru typu konta. W jego trakcie należy wybrać zwykłe konto szkolne. Szczegółowa instrukcja dot. tego procesu znajduje się na kartce z kodem jednorazowego dostępu.
Czy konto eduVULCAN jest bezpłatne?
Tak, konto eduVULCAN jest bezpłatne. W ramach aplikacji mobilnej eduVULCAN (która również jest bezpłatna w wersji podstawowej) możesz wybrać dostęp do odpłatnej usługi rozszerzonej (np. powiadomień PUSH, usprawiedliwiania nieobecności w aplikacji czy wiadomości ze Szkoły w aplikacji). Dostęp do usługi rozszerzonej jest - poza okresem bezpłatnego dostępu testowego, czyli do 02.11.2025 r. - odpłatny.
Czym różni się eduVULCAN od dziennika elektronicznego?
eduVULCAN to platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której możesz wyświetlać dane z dziennika elektronicznego, a także w której możesz m.in wysyłać wiadomości do Nauczycieli czy usprawiedliwiać nieobecności. eduVULCAN jest częścią VULCAN sp. z o.o., który dostarcza szkołom Dziennik VULCAN.
Jakie funkcjonalności ma aplikacja mobilna eduVULCAN?
Aplikacja eduVULCAN umożliwia:
1. Monitorowanie ocen Ucznia dzięki notyfikacjom;
2. Sprawdzanie frekwencji, uwzględniając nieobecności i spóźnienia;
3. Usprawiedliwianie nieobecności z poziomu smartfona;
4. Sprawdzanie średniej ocen Ucznia i frekwencji na każdym z przedmiotów;
5. Przeglądanie zaplanowanych sprawdzianów;
6. Planowanie zajęć pozaszkolnych w kalendarzu;
7. Odczytywanie powiadomień o zmianach w planie lekcji i zastępstwach;
8. Wysyłania wiadomości do Szkoły bezpośrednio ze smartfona.Funkcjonalności dostępne w ramach usługi rozszerzonej i podstawowej przedstawia poniższa tabela:
Usługa rozszerzona Usługa podstawowa Powiadomienia PUSH + − Usprawiedliwienia nieobecności w aplikacji * + − Moduł wiadomości w aplikacji + − Możliwość dostosowywania wyglądu aplikacji + − Widżety (Android) + − Frekwencja (nieobecności, spóźnienia, zwolnienia) + + Procent frekwencji + + Sprawdziany + + Zadania domowe + + Oceny i średnie ocen + + Kalendarz z planem lekcji i własnymi terminami + + * Usługa dostępna pod warunkiem włączenia jej przez szkolnego administratora Dziennika VULCAN.
Które funkcje w aplikacji mobilnej eduVULCAN są bezpłatne, a które płatne?
Aplikacja mobilna eduVULCAN (która jest bezpłatna) zawiera funkcje podstawowe (bezpłatne) i funkcje rozszerzone (płatne). Wykaz funkcji płatnych i bezpłatnych wskazuje poniższa tabela:
Usługa rozszerzona Usługa podstawowa Powiadomienia PUSH + − Usprawiedliwienia nieobecności w aplikacji * + − Moduł wiadomości w aplikacji + − Możliwość dostosowywania wyglądu aplikacji + − Widżety (Android) + − Frekwencja (nieobecności, spóźnienia, zwolnienia) + + Procent frekwencji + + Sprawdziany + + Zadania domowe + + Oceny i średnie ocen + + Kalendarz z planem lekcji i własnymi terminami + + * Usługa dostępna pod warunkiem włączenia jej przez szkolnego administratora Dziennika VULCAN.
Każdy użytkownik konta eduVULCAN otrzyma na start bezpłatny dostęp do wszystkich funkcji rozszerzonych aplikacji, który aktywny będzie do 02.11.2025 r. Aby otrzymać bezpłatny dostęp do tych funkcji nie trzeba podejmować żadnych dodatkowych działań. W szczególności nie trzeba podawać danych karty płatniczej bądź innych danych do płatności.
Ile będzie kosztował dostęp do funkcji rozszerzonych w aplikacji mobilnej eduVULCAN?
Po okresie bezpłatnego testowego dostępu (bezpłatny dostęp do 02.11.2025 r.), użytkownik aplikacji będzie mógł zakupić dostęp do funkcji rozszerzonych. Opłata za dostęp do funkcji rozszerzonych wynosi: od 32,99 do 42,49 zł brutto i jest to opłata jednorazowa (za dostęp do 30.06.2026 r.). Cena ta różni się, w zależności od kanału sprzedaży.
Zwykłe konto
Co to jest zwykłe konto?
Zwykłe konto w Dzienniku VULCAN jest alternatywą dla konta eduVULCAN. Jedną z najważniejszych różnić między tymi kontami jest to, że zwykłe konto w Dzienniku VULCAN nie ma dostępu do aplikacji mobilnej. Dostęp do aplikacji mobilnej mają tylko użytkownicy konta eduVULCAN. Ponadto, w przypadku konta zwykłego Rodzic korzysta z oddzielnych kont dla każdego z Dzieci. W przypadku np. trójki Dzieci, konieczne będzie logowanie się do trzech kont. Wyświetlanie danych wszystkich Dzieci przy użyciu jednego konta możliwe jest dla użytkowników konta eduVULCAN. Oba typy kont są bezpłatne.
Czy mogę zmienić zwykłe konto na konto eduVULCAN?
Tak, masz możliwość zmiany zwykłego konta na konto eduVULCAN. Zmiana przebiega w 3 krokach.
Krok 1: Wejdź na stronę eduvulcan.pl i załóż nowe konto. Adres email, hasło i inne dane nie muszą być takie same, jak te, których używasz do logowania do konta zwykłego.
Krok 2: Dodaj dostęp do Dziennika VULCAN. Możesz to zrobić na 2 sposoby: albo używając kodu, który możesz otrzymać w Szkole lub wybierając opcję "Nie posiadasz kodu jednorazowego, ale masz już dostęp bezpośredni do Dziennika VULCAN przez login i hasło? Przejdź tutaj".
Krok 3: Wpisz dane logowania do konta zwykłego w wyświetlonym formularzu.
I gotowe - Twoje konto zwykłe zostaje zamienione na konto eduVULCAN.
Aplikacja mobilna
Jak potwierdzić konto dziecka w aplikacji mobilnej?
Konto Dziecka (poniżej 13 r.ż.) potwierdzić możesz logując się na swoje konto eduVULCAN na komputerze stacjonarnym/telefonie. W tym celu przejdź do „Dostępy do Dziennika”, po czym aktywuj ten, który tego wymaga (poprzez guzik „Aktywuj"). Pamiętaj o zaakceptowaniu regulaminu (jest to konieczne). Konto można potwierdzić wyłącznie korzystając z przeglądarki internetowej (zarówno na komputerze, jak i na telefonie). Nie ma możliwości potwierdzenia konta za pomocą aplikacji mobilnej.
Jak (jako Uczeń) mam zalogować się do aplikacji mobilnej? Od czego powinienem zacząć?
Chcąc zacząć korzystać z aplikacji mobilnej eduVULCAN jako Uczeń powinieneś / powinnaś pobrać ją za pomocą sklepu Play, App Store lub AppGallery (w zależności od posiadanego systemu operacyjnego).
Jeżeli posiadasz już konto na platformie eduVULCAN wybierz opcję “Zaloguj”, następnie wprowadź login oraz hasło.
Jeżeli nie posiadasz konta na platformie eduVULCAN wybierz opcję “Załóż konto”, następnie wybierz login, utwórz hasło, wskaż odpowiedni typ konta oraz wprowadź kod captcha.
Czy zwykłe konto ma dostęp do aplikacji mobilnej?
Nie, aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN została wyłączona w Twojej Szkole. Dla użytkowników zwykłego konta została zastąpiona nową responsywną stroną www.
Dla użytkowników kont eduVULCAN aplikacja Dzienniczek VULCAN została zastąpiona aplikacją mobilną eduVULCAN. Możesz ją pobrać ze sklepów takich jak: Sklep Play, App Gallery i App Store. Aplikacja jest bezpłatna.
Logowanie
Co zrobić w przypadku komunikatu “nie masz wystarczających uprawnień, by używać aplikacji”?
Ten komunikat pojawia się, gdy Szkoła wyłączyła dostęp internetowy. W celu rozwiązania problemu skontaktuj się z Sekretariatem Szkoły lub Wychowawcą Oddziału, aby ponownie wygenerowali jednorazowy kod dostępu. Następnie zaloguj się na swoje konto eduVULCAN i na stronie głównej odnajdź listę dostępów do Dziennika VULCAN. Aby uzyskać dostęp, ponownie kliknij „Dodaj dostęp”, nawet jeśli konto Dziecka jest widoczne. Do dodania dostępu będzie Ci potrzebny jednorazowy kod wygenerowany przez Szkołę.
Komunikat może występować również w przypadku, gdy Uczeń został wypisany ze Szkoły lub stał się absolwentem.
Skąd wziąć dane do uzupełnienia podczas “Dodawania dostępu do Dziennika VULCAN”?
W celu uzupełnienia tych danych, musisz skontaktować się ze Szkołą i poprosić Wychowawcę lub Sekretarza o jednorazowy kod dostępu. Jest to kod generowany przez Szkołę (moduł Sekretariat/Kartoteka ucznia/Dostęp internetowy) oraz przez Wychowawcę (moduł Dziennik oddziału/Kartoteka ucznia/Dostęp internetowy).
Czy moje dane logowania pozostają takie same, jak te dotychczasowe?
Wraz z aktualizacją Konta, Twoje dane do logowania ulegną zmianie. W przypadku konta eduVULCAN, sam / sama określisz swój login (np. może nim być adres email). W przypadku konta zwykłego, zostanie Ci przypisany alfanumeryczny (składający się z ciągu cyfr i liter) login, którego nie możesz zmienić.Czy adres logowania (www) pozostaje taki sam, jak w zeszłym roku?
Aby zaktualizować konto, zaloguj się do Dziennika przy użyciu tego samego adresu logowania, z jakiego korzystałeś / korzystałaś w poprzednim roku.
Już po aktualizacji konta, adres logowania będzie zależał od typu konta, który wybrałeś / wybrałaś:
- Konto zwykłe: adres podany jest na stronie www Szkoły.
- Konto eduVULCAN: adres jest jednakowy dla wszystkich, niezależnie do jakiej Szkoły uczęszcza Uczeń. Ten adres to: eduvulcan.plCzy mogę zmienić swój dotychczasowy login i hasło?
Przed aktualizacją konta możesz zmienić swoje hasło, korzystając podczas logowania z funkcji "Przywróć dostęp".
Już po aktualizacji konta, niezależnie który typ konta wybrałeś / wybrałaś masz możliwość zmiany hasła, w każdym czasie.
Możliwość zmiany loginu jest użależniona od wybranego typu konta. W przypadku konta zwykłego nie możesz zmienić swojego loginu. W przypadku konta eduVULCAN możesz zmienić swój login w każdym czasie.
Czy mój adres e-mail może być loginem do eduVULCAN?
Tak, użytkownik konta eduVULCAN może sam wybrać swój login. Może nim być np. adres e-mail albo dowolny, inny ciąg znaków. Użytkownik konta zwykłego nie może samodzielnie wybrać swojego loginu i go zmienić.
Zapomniałem/ zapomniałam mojego loginu i hasła. Jak mam je odzyskać?
Zapomniane hasło: Skorzystaj z funkcji "Przywróć dostęp" dostępnej na stronie logowania do Dziennika. Następnie, przy użyciu wiadomości e-mail, którą otrzymasz, zresetuj hasło.
Zapomniany login: Loginem do Twojego konta jest adres email przypisany do Twojego konta. Jedynym sposobem odzyskania loginu jest sprawdzenie go u Wychowawcy Oddziału luib w Sekretariacie Szkoły.
Moje hasło lub login są niepoprawne. Co mam zrobić?
Niepoprawne hasło: Skorzystaj z funkcji "Przywróć dostęp" dostępnej na stronie logowania do Dziennika. Następnie, przy użyciu wiadomości e-mail, którą otrzymasz, zresetuj hasło.
Niepoprawny login: Loginem do Twojego konta jest adres email przypisany do Twojego konta. Jedynym sposobem odzyskania loginu jest sprawdzenie go u Wychowawcy Oddziału luib w Sekretariacie Szkoły.
Chcę założyć konto eduVULCAN, ale nie posiadałem/am wcześniej dostępu do Dziennika VULCAN. Co zrobić?
Zwróć się do Wychowawcy Oddziału lub Sekretariatu Szkoły z prośbą o kartkę z jednorazowym kodem aktywacyjnym do Twojego konta. Znajdziesz na niej wszystkie informacje potrzebne do przejścia procesu aktywacji konta eduVULCAN. Każdy Uczeń i Rodzic powinien otrzymać indywidualną kartkę z jednorazowym kodem aktywacyjnym.