Aktualizacja kont Rodzica i Ucznia w Dzienniku VULCAN
Sprawdź najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Nowa odsłona Dziennika VULCAN
Wraz z nowym rokiem szkolnym oddajemy Ci do użycia Dziennik VULCAN w nowej, intuicyjnej odsłonie oraz nowoczesny moduł dydaktyczny: interesujące cyfrowe treści edukacyjne zgodne z podstawą programową, opracowane przez doświadczonych autorów.
W procesie aktualizacji konta wybrałeś/ wybrałaś konto zwykłe w Dzienniku VULCAN. Dowiedz się więcej na temat konta zwykłego w Dzienniku VULCAN.
Aplikacja mobilna
Wraz z udostępnieniem nowej wersji Dziennika VULCAN, aplikacja Dzienniczek VULCAN została wycofana z Twojej Szkoły.
Nowa aplikacja mobilna eduVULCAN jest dostępna wyłącznie dla użytkowników konta eduVULCAN.
Konto zwykłe - które wybrałeś / wybrałaś w procesie aktualizacji – nie ma do niej dostępu. Aby korzystać z nowej aplikacji mobilnej, konieczna jest zmiana wyboru konta zwykłego na konto eduVULCAN.
- Załóż konto eduVULCAN
- Dodaj dostęp
- Wpisz dane logowania
Krok 1: Załóż konto eduVULCAN.
Możesz wybrać dowolny login (login może być inny niż ten używamy do logowania do konta zwykłego).
Krok 2: Dodaj dostęp do Dziennika VULCAN.
Możesz dodać ten dostęp na dwa sposoby: albo używając kodu, który możesz otrzymać w Szkole albo wybierając opcję "Nie posiadasz kodu jednorazowego, ale masz już dostęp bezpośredni do Dziennika VULCAN przez login i hasło? Przejdź tutaj".
Krok 3: Wpisz dane logowania do konta zwykłego w wyświetlonym formularzu.
I gotowe - Twoje konto zwykłe zostaje zamienione na konto eduVULCAN.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Aktualizacja konta
Czy jako Rodzic mogę wyświetlać dane wszystkich moich Dzieci?
Nie, zwykłe konto w Dzienniku VULCAN nie oferuje takiej możliwości. Wyświetlanie danych Dziecka możliwe jest po zalogowaniu się do przypisanego do danego Dziecka konta. W przypadku np. trójki Dzieci, konieczne będzie logowanie się do trzech kont. Wyświetlanie danych wszystkich Dzieci przy użyciu jednego konta możliwe jest dla użytkowników konta eduVULCAN.
Aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN nie wyświetla danych szkolnych. Co zrobić?
Dostęp do danych z Dziennika VULCAN na urządzeniu mobilnym nie jest już realizowany przez aplikację mobilną Dzienniczek VULCAN, a przez nowy responsywny interfejs Dziennika VULCAN. Użytkownicy konta eduVULCAN mogą korzystać z aplikacji mobilnej eduVULCAN. Aplikacja ta oferowana jest dwóch wariantach: podstawowym (bezpłatnym) i rozszerzonym (odpłatnym).
Czy mogę mieć równocześnie konto eduVULCAN i zwykłe konto?
Nie, jednocześnie można korzystać jedynie z jednego typu konta (albo konto eduVULCAN albo konto zwykłe). Możliwa jest jednak zmiana jednego typu konta na inny.
Czy ja - jako Rodzic - muszę mieć ten sam typ konta co moje Dziecko (tj. czy mogę mieć konto eduVULCAN, a moje Dziecko konto zwykłe)?
Nie jest to wymagane. Niemniej zalecamy, aby Rodzic i Uczeń korzystali z tego samego typu konta. Jedynym wyjątkiem, kiedy ten sam typ konta jest wymagany jest sytuacja, kiedy Uczeń poniżej 13 r. ż. wybierze konto eduVULCAN. W związku z koniecznością akceptacji postanowień regulaminu przez Rodzica - tak aby Dziecko mogło z niego korzystać - Rodzic musi posiadać konto eduVULCAN.
Czy wszystkie moje Dzieci muszą mieć ten sam typ konta (zwykłe konto albo konto eduVULCAN)?
Nie jest to wymagane. Niemniej zalecamy, aby wszystkie Dzieci i Rodzic korzystali z tego samego typu konta. Wybór różnych typów konta przez Dzieci będzie skutkować niedostępnością aplikacji mobilnej dla Dziecka, który wybierze konto zwykłe.
eduVULCAN
Co to jest eduVULCAN?
eduVULCAN to platforma internetowa i aplikacja mobilna dla Ucznia i Rodzica, w której możesz wyświetlać dane z Dziennika VULCAN. Konto w eduVULCAN jest alternatywą dla zwykłego konta. Oba typy kont są bezpłatne.
Czym różni się konto eduVULCAN od zwykłego konta?
Różnice między kontem eduVULCAN a kontem zwykłym wskazuje poniższa tabela:
Konto eduVULCAN Zwykłe konto Dostęp do Dziennika VULCAN przez www + + Aplikacja mobilna z dostępem do Dziennika VULCAN + − Kalendarz wszystkich (także pozaszkolnych) zajęć Ucznia + − Dostęp do portalu edukacyjnego eduVULCAN + − Jeden, krótki adres logowania do wszystkich szkół (eduvulcan.pl) + − Wygodny, możliwy do zmiany login + − Jedno konto Rodzica dla wszystkich Dzieci + − Czy konto eduVULCAN jest bezpłatne?
Tak, konto eduVULCAN jest bezpłatne. W ramach aplikacji mobilnej eduVULCAN (która również jest bezpłatna) możesz wybrać dostęp do odpłatnej usługi rozszerzonej (np. powiadomień PUSH, usprawiedliwiania nieobecności w aplikacji czy wiadomości ze Szkoły w aplikacji). Dostęp do usługi rozszerzonej jest - poza okresem bezpłatnego dostępu testowego, czyli do 01.11.2024 r. - odpłatny.
Zwykłe konto
Co to jest zwykłe konto?
Zwykłe konto w Dzienniku VULCAN jest alternatywą dla konta eduVULCAN. Jedną z najważniejszych różnić między tymi kontami jest to, że zwykłe konto w Dzienniku VULCAN nie ma dostępu do aplikacji mobilnej. Dostęp do aplikacji mobilnej mają tylko użytkownicy konta eduVULCAN. Ponadto, w przypadku konta zwykłego Rodzic korzysta z oddzielnych kont dla każdego z Dzieci. W przypadku np. trójki Dzieci, konieczne będzie logowanie się do trzech kont. Wyświetlanie danych wszystkich Dzieci przy użyciu jednego konta możliwe jest dla użytkowników konta eduVULCAN. Oba typy kont są bezpłatne.
Czy mogę zmienić zwykłe konto na konto eduVULCAN?
Tak, masz możliwość zmiany zwykłego konta na konto eduVULCAN. Zmiana przebiega w 3 krokach.
Krok 1: Wejdź na stronę eduvulcan.pl i załóż nowe konto. Adres email, hasło i inne dane nie muszą być takie same, jak te, których używasz do logowania do konta zwykłego.
Krok 2: Dodaj dostęp do Dziennika VULCAN. Możesz to zrobić na 2 sposoby: albo używając kodu, który możesz otrzymać w Szkole lub wybierając opcję "Nie posiadasz kodu jednorazowego, ale masz już dostęp bezpośredni do Dziennika VULCAN przez login i hasło? Przejdź tutaj".
Krok 3: Wpisz dane logowania do konta zwykłego w wyświetlonym formularzu.
I gotowe - Twoje konto zwykłe zostaje zamienione na konto eduVULCAN.
Aplikacja mobilna
Moja aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN przestała działać. Co mogę zrobić?
Aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN została wyłączona w Twojej Szkole. Dla użytkowników zwykłego konta została zastąpiona nową responsywną stroną www.
Dla kont eduVULCAN została zastąpiona aplikacją mobilną eduVULCAN.
Aplikacja mobilna eduVULCAN dostępna jest tylko dla użytkowników konta eduVULCAN. Użytkownicy konta zwykłego nie mają możliwości korzystania z aplikacji mobilnej.
Czy zwykłe konto ma dostęp do aplikacji mobilnej?
Nie, aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN została wyłączona w Twojej Szkole. Dla użytkowników zwykłego konta została zastąpiona nową responsywną stroną www.
Dla kont eduVULCAN aplikacja Dzienniczek VULCAN została zastąpiona aplikacją mobilną eduVULCAN. Aplikacja ta jest bezpłatna. Z aplikacji mobilnej eduVULCAN mogą korzystać wyłącznie użytkownicy konta eduVULCAN.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób zamienić zwykłe konto na konto eduVULCAN, przejdź tutaj.
Logowanie
Co zrobić w przypadku komunikatu “nie masz wystarczających uprawnień, by używać aplikacji”?
Ten komunikat pojawia się, gdy Szkoła wyłączyła dostęp internetowy. W celu rozwiązania problemu skontaktuj się z Sekretariatem Szkoły lub Wychowawcą Oddziału, aby ponownie wygenerowali jednorazowy kod dostępu. Następnie zaloguj się na swoje konto eduVULCAN i na stronie głównej odnajdź listę dostępów do Dziennika VULCAN. Aby uzyskać dostęp, ponownie kliknij „Dodaj dostęp”, nawet jeśli konto Dziecka jest widoczne. Do dodania dostępu będzie Ci potrzebny jednorazowy kod wygenerowany przez Szkołę.
Komunikat może występować również w przypadku, gdy Uczeń został wypisany ze Szkoły lub stał się absolwentem.
Czy moje dane logowania pozostają takie same, jak te dotychczasowe?
Wraz z aktualizacją konta, Twoje dane do logowania uległy zmianie. Każdemu użytkownikowi konta zwykłego przypisany jest alfanumeryczny (składający się z ciągu cyfr i liter) login, którego nie możesz zmienić.
W przypadku Rodziców, którzy chcą mieć dostęp do danych kilku Dzieci, konieczne będzie korzystanie z kilku loginów (odrębny dla każdego Dziecko). Wyłącznie konto eduVULCAN daje możliwość ustawienia własnego loginu (np. adres e-mail) takiego samego dla wszystkich Dzieci.
Czy adres logowania (www) pozostaje taki sam, jak w zeszłym roku?
Tak. adres logowania pozostaje taki sam, jak w zeszłym roku. Dla użytkowników, którzy wybrali konto zwykłe właściwym adresem jest adres www podany na stronie Szkoły.
Czy mogę zmienić swój dotychczasowy login i hasło?
Możesz zmienić hasło do konta w każdym czasie, korzystając z funkcji "Zmień hasło" dostępnej w ustawieniach konta ("Dane konta"). Nie masz możliwości zmiany loginu. Zmiana loginu jest dostępna wyłącznie dla użytkowników konta eduVULCAN.
Jaki jest prawidłowy adres logowania dla mojej szkoły?
Dla użytkowników, którzy wybrali konto zwykłe adres logowania do Dziennika, właściwy do logowania jest adres www podany na stronie Szkoły.
Zapomniałem/ zapomniałam mojego loginu i hasła. Jak mam je odzyskać?
Aby odzyskać login i hasło do konta, potrzebujesz adres email przypisany do Twojego konta. Na ekranie logowania naciśnij "Przejdź do formularza" i postępuj zgodnie z instrukcjami. W trakcie tego procesu będziesz mógł również odzyskać swój login.
Moje hasło lub login są niepoprawne. Co mam zrobić?
Aby odzyskać login i hasło do konta, potrzebujesz adres email przypisany do Twojego konta. Na ekranie logowania naciśnij "Przejdź do formularza" i postępuj zgodnie z instrukcjami. W trakcie tego procesu będziesz mógł również odzyskać swój login.
Pierwsze logowanie
Czy potrzebuję kodu jednorazowego do aktualizacji konta?
Kod jednorazowy
Jeśli masz już dostęp do Dziennika VULCAN (w poprzednim roku korzystałeś / korzystałaś z Dziennika VULCAN) nie potrzebujesz kodu jednorazowego do aktualizacji swojego konta.
Kod jednorazowy potrzebny jest jedynie w dwóch przypadkach:
- Jesteś Uczniem albo Rodzicem Ucznia, który rozpoczyna w tym roku naukę w klasie pierwszej;
- Utraciłeś / utraciłaś całkowicie (tj. nie pamiętasz ani loginu, ani hasła) dostęp do konta w Dzienniku VULCAN.
Jeśli dotyczy Cię jeden z tych dwóch przypadków, zgłoś się do Sekretarza lub Wychowawcy, aby otrzymać kod jednorazowy.
Skąd uzyskać kod jednorazowy?
Jeśli masz już dostęp do Dziennika VULCAN (w poprzednim roku korzystałeś / korzystałaś z Dziennika VULCAN) nie potrzebujesz kodu jednorazowego do aktualizacji swojego konta.
Kod jednorazowy potrzebny jest jedynie w dwóch przypadkach:
- Jesteś Uczniem albo Rodzicem Ucznia, który rozpoczyna w tym roku naukę w klasie pierwszej;
- Utraciłeś / utraciłaś całkowicie (tj. nie pamiętasz ani loginu, ani hasła) dostęp do konta w Dzienniku VULCAN.
Jeśli dotyczy Cię jeden z tych dwóch przypadków, zgłoś się do Sekretarza lub Wychowawcy, aby otrzymać kod jednorazowy.
Kiedy potrzebny jest mi kod jednorazowy?
Kod jednorazowy potrzebny jest jedynie w dwóch przypadkach:
- Jesteś Uczniem albo Rodzicem Ucznia, który rozpoczyna w tym roku naukę w klasie pierwszej;
- Utraciłeś / utraciłaś całkowicie (tj. nie pamiętasz ani loginu, ani hasła) dostęp do konta w Dzienniku VULCAN.
Jeśli dotyczy Cię jeden z tych dwóch przypadków, zgłoś się do Sekretarza lub Wychowawcy, aby otrzymać kod jednorazowy.