Aktualizacja kont Rodzica i Ucznia w Dzienniku VULCAN
Poznaj najczęściej zadawane przez Rodziców i Uczniów pytania
Nowa odsłona Dziennika VULCAN dla Nauczyciela
Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, od nowego roku szkolnego, przekażemy Wam nową wersję Dziennika VULCAN. Zmiany to m.in.:
- nowy Asystent nauczyciela – czyli zupełnie nowa strona startowa dla Nauczycieli,
- nowy Moduł dydaktyczny – wygodna platforma edukacyjna z gotowymi materiałami oraz możliwością budowania własnych zasobów,
- nowy sposób nadawania dostępów nowym Uczniom i ich Rodzicom,
- nowa Witryna Rodzica i Ucznia - nowoczesna, intuicyjna odsłona Dziennika dla Rodziców i Uczniów.
Nowy sposób nadawania dostępów dla Rodziców i Uczniów
Krok 1: W Dzienniku wybierz właściwy Oddział, którego jesteś Wychowawcą i rozwiń listę Uczniów.
Krok 2: W Kartotece Ucznia wybierz sekcję Dostęp internetowy.
Krok 3: Włącz dostęp dla Ucznia i jego Rodziców. System wygeneruje kody jednorazowe potrzebne do aktywacji ich kont.
Krok 4: Wydrukuj kartki z kodem dostępu i przekaż je Uczniowi lub Rodzicom. Kody można drukować zbiorczo dla całego Oddziału na jednej kartce A4 lub oddzielnie dla każdego Ucznia.
Aktualizacja kont Rodzica i Ucznia
W związku ze zmianami w Dzienniku, każdy Rodzic i Uczeń będzie musiał samodzielnie – bez udziału Szkoły - zaktualizować swoje konto w Dzienniku.
Pracownicy Szkoły nie aktualizują swoich kont.
- Logowanie do Dziennika
- Podaj 4 cyfry numeru PESEL
- Wybierz rodzaj konta
Krok 1:
Uczeń i Rodzic logują się do Dziennika VULCAN.
Krok 2:
Uczeń i Rodzic podają 4 ostatnie cyfry numeru PESEL w celu weryfikacji.
Krok 3:
Uczeń i Rodzic wybierają rodzaj konta.
Typy kont Ucznia i Rodzica
Podczas aktualizacji Rodzic oraz Uczeń dokonują wyboru pomiędzy dwoma typami kont – zwykłym kontem lub kontem eduVULCAN.
Poznaj, jakie możliwości dają oba rodzaje kont.
Konto eduVULCAN | Zwykłe konto | |
---|---|---|
Dostęp do Dziennika VULCAN przez www | + | + |
Aplikacja mobilna z dostępem do Dziennika VULCAN | + | − |
Kalendarz wszystkich (także pozaszkolnych) zajęć Ucznia | + | − |
Dostęp do portalu edukacyjnego eduVULCAN | + | − |
Jeden, krótki adres logowania do wszystkich szkół (eduvulcan.pl) | + | − |
Wygodny, możliwy do zmiany login | + | − |
Jedno konto Rodzica dla wszystkich Dzieci | + | − |
Aplikacja mobilna
Wraz z udostępnieniem nowej wersji Dziennika VULCAN, aplikacja Dzienniczek VULCAN została wycofana z Twojej Szkoły.
Nowa aplikacja mobilna eduVULCAN jest dostępna wyłącznie dla użytkowników konta eduVULCAN.
Konto zwykłe nie ma do niej dostępu. Aby korzystać z nowej aplikacji mobilnej, konieczna jest zmiana przez Ucznia lub Rodzica wyboru konta zwykłego na konto eduVULCAN.
Jak zmienić zwykłe konto na konto eduVULCAN?
Krok 1: Założenie konta eduVULCAN.
Uczeń i Rodzic mogą wybrać dowolny login (login może być inny niż ten używamy do logowania do konta zwykłego).
Krok 2: Dodanie dostępu do Dziennika VULCAN.
Uczeń i Rodzic mogą dodać dostęp na dwa sposoby: albo używając kodu, który otrzymują w Szkole albo wybierając opcję "Nie posiadasz kodu jednorazowego, ale masz już dostęp bezpośredni do Dziennika VULCAN przez login i hasło? Przejdź tutaj".
Krok 3: Wpisanie danych logowania do konta zwykłego w wyświetlonym formularzu.
I gotowe - Konto zwykłe zostaje zamienione na konto eduVULCAN.
Gdzie skierować Ucznia lub Rodzica w razie pytań?
Aby wesprzeć Rodziców i Uczniów w procesie aktualizacji kont, przygotowaliśmy dodatkowe informacje:
- dla Uczniów i Rodziców przed aktualizacją kont: https//dziennik.vulcan.edu.pl/akz
- dla Uczniów i Rodziców, którzy wybrali konto zwykłe: https//dziennik.vulcan.edu.pl/kzw
- dla Uczniów i Rodziców, którzy wybrali konto eduVULCAN: https//dziennik.vulcan.edu.pl/kev
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Aktualizacja konta
Czy konieczna jest aktualizacja konta w Dzienniku VULCAN?
W związku z nową wersją Dziennika, aktualizacja konta w Dzienniku jest konieczna, aby móc z niego dalej korzystać. Konieczność aktualizacji dotyczy zarówno Uczniów, jak i Rodziców. Aktualizacji kont nie dokonują Pracownicy Szkoły.
Jestem Pracownikiem Szkoły i posiadam też konto Rodzica w Dzienniku VULCAN? Czy muszę aktualizować oba konta?
Wraz z nową odsłoną Dziennika, zmienia się sposób logowania dla Użytkowników, którzy w Dzienniku VULCAN mają przypisane 2 role - są zarówno Pracownikami Szkoły, jak i Rodzicami.
Sposób logowania dla Pracownika Szkoły pozostaje taki sam jak wcześniej (nie jest konieczna aktualizacja konta). Sposób logowania dla Rodzica został zmieniony - wymagana jest aktualizacja konta. Od teraz będziesz w Dzienniku VULCAN posiadać 2 oddzielne konta - konto Pracownika Szkoły i konto Rodzica.
Aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN nie wyświetla danych szkolnych. Co zrobić?
Dostęp do danych z Dziennika VULCAN na urządzeniu mobilnym nie jest już realizowany przez aplikację mobilną Dzienniczek VULCAN, a przez nowy responsywny interfejs Dziennika VULCAN. Użytkownicy konta eduVULCAN mogą korzystać z aplikacji mobilnej eduVULCAN. Aplikacja ta oferowana jest dwóch wariantach: podstawowym (bezpłatnym) i rozszerzonym (odpłatnym).
Czy Pracownicy Szkoły muszą aktualizować swoje konta?
Pracownicy Szkoły nie muszą aktualizować swojego konta. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy użytkownik Dziennika ma przypisane dwie role - jest jednocześnie Pracownikiem Szkoły i Rodzicem. O ile konto Pracownika Szkoły pozostaje bez zmiany, to konto Rodzica wymaga aktualizacji.
Czy aktualizację kont w Dzienniku przeprowadza Szkoła?
Nie, aktualizację konta przeprowadza samodzielnie Rodzic i Uczeń, bez udziału Szkoły. Uczeń lub Rodzic może zwrócić się do Szkoły z pytaniami dot. procesu aktualizacji konta. Rekomendujemy, aby w takiej sytuacji przekazać im linki do następujących stron z informacjami:
-dla Uczniów i Rodziców przed aktualizacją kont: https//dziennik.vulcan.edu.pl/akz
-dla Uczniów i Rodziców, którzy wybrali konto zwykłe: https//dziennik.vulcan.edu.pl/kzw
-dla Uczniów i Rodziców, którzy wybrali konto eduVULCAN: https//dziennik.vulcan.edu.pl/kevCzy Uczniowie i Rodzice mogą korzystać z Dziennika bez aktualizacji konta?
Nie, w związku z nową wersją Dziennika, aktualizacja konta w Dzienniku jest konieczna, aby móc z niego dalej korzystać. Konieczność aktualizacji dotyczy zarówno Uczniów, jak i Rodziców.
Rodzic lub Uczeń ma pytania o proces aktualizacji konta? Jak mogę im pomóc?
Rekomendujemy, aby w takiej sytuacji przekazać Uczniowi lub Rodzicowi linki do następujących stron z informacjami:
-dla Uczniów i Rodziców przed aktualizacją kont: https//dziennik.vulcan.edu.pl/akz
-dla Uczniów i Rodziców, którzy wybrali konto zwykłe: https//dziennik.vulcan.edu.pl/kzw
-dla Uczniów i Rodziców, którzy wybrali konto eduVULCAN: https//dziennik.vulcan.edu.pl/kev
Dodatkowo, korzystając z podanych wyżej stron, Uczeń i Rodzic mogą przesłać swoje pytanie bezpośrednio do Zespołu VULCAN.Jak zaktualizować konto Ucznia i Rodzica?
Proces aktualizacji konta obejmuje 3 kroki.
Krok 1: Uczeń i Rodzic logują się do Dziennika (wybierająć opcję "Logowanie przez zmianą").
Krok 2: Uczeń i Rodzic potwierdzają dane, wpisując ostatnie 4 cyfry numeru PESEL Ucznia.
Krok 3: Uczeń i Rodzic wybierają typ konta (konto zwykłe lub konto eduVULCAN).
Dowiedz się więcej o typach kont w Dzienniku VULCAN.Konto można zaktualizować używajac aplikacji Mobilnej Dzienniczek VULCAN. Aplikacja wyświetli komunikaty informujące użytkownika o kolejnych krokach.
UWAGA: Aby wybrać zwykłe konto, konieczne jest zaktualizowanie konta przy użyciu Dziennika VULCAN (strona www).Czy uczeń lub rodzic może mieć jednocześnie konto eduVULCAN i zwykłe konto?
Nie, jednocześnie można korzystać jedynie z jednego typu konta (albo konto eduVULCAN albo konto zwykłe). Możliwa jest jednak zmiana jednego typu konta na inny.
Czy podział na konto zwykłe i konto eduVULCAN dotyczy także kont Pracowników Szkoły?
Nie, podział na konto zwyłe i konto eduVULCAN dotyczą wyłącznie kont Rodzica i Ucznia.
Czy Rodzic i Uczeń muszą mieć ten sam typ konta (zwykłe konto albo konto eduVULCAN)?
Nie jest to wymagane. Niemniej, zalecamy aby Rodzic i Uczeń korzystali z tego samego typu konta. Jedynym wyjątkiem, kiedy ten sam typ konta jest wymagany jest sytuacja, kiedy Uczeń poniżej 13 r.ż. wybierze konto eduVULCAN. W związku z koniecznością akceptacji postanowień regulaminu przez Rodzica - tak aby Dziecko mogło z niego korzystać - Rodzic musi posiadać konto eduVULCAN.
Warto pamiętać, że wybór różnych typów konta przez Dzieci lub ich Rodziców będzie skutkować niedostępnością aplikacji mobilnej dla Dziecka lub Rodzica, który wybierze konto zwykłe.
eduVULCAN
Co to jest eduVULCAN?
eduVULCAN to platforma internetowa i aplikacja mobilna dla Ucznia i Rodzica, w której możesz wyświetlać dane z Dziennika VULCAN. Konto w eduVULCAN jest alternatywą dla zwykłego konta. Oba typy kont są bezpłatne.
Czym różni się konto eduVULCAN od zwykłego konta?
Różnice między kontem eduVULCAN a kontem zwykłym wskazuje poniższa tabela:
Konto eduVULCAN Zwykłe konto Dostęp do Dziennika VULCAN przez www + + Aplikacja mobilna z dostępem do Dziennika VULCAN + − Kalendarz wszystkich (także pozaszkolnych) zajęć Ucznia + − Dostęp do portalu edukacyjnego eduVULCAN + − Jeden, krótki adres logowania do wszystkich szkół (eduvulcan.pl) + − Wygodny, możliwy do zmiany login + − Jedno konto Rodzica dla wszystkich Dzieci + − Czy konto eduVULCAN jest bezpłatne?
Tak, konto eduVULCAN jest bezpłatne. W ramach aplikacji mobilnej eduVULCAN (która również jest bezpłatna) możesz wybrać dostęp do odpłatnej usługi rozszerzonej (np. powiadomień PUSH, usprawiedliwiania nieobecności w aplikacji czy wiadomości ze Szkoły w aplikacji). Dostęp do usługi rozszerzonej jest - poza okresem bezpłatnego dostępu testowego, czyli do 01.12.2024 r. - odpłatny.
Czym różni się eduVULCAN od dziennika elektronicznego?
eduVULCAN to platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której możesz wyświetlać dane z dziennika elektronicznego, a także w której możesz m.in wysyłać wiadomości do Nauczycieli czy usprawiedliwiać nieobecności. eduVULCAN jest częścią VULCAN sp. z o.o., który dostarcza szkołom Dziennik VULCAN.
Jakie funkcjonalności ma aplikacja mobilna eduVULCAN?
Aplikacja eduVULCAN umożliwia:
1. Monitorowanie ocen Ucznia dzięki notyfikacjom;
2. Sprawdzanie frekwencji, uwzględniając nieobecności i spóźnienia;
3. Usprawiedliwianie nieobecności z poziomu smartfona;
4. Sprawdzanie średniej ocen Ucznia i frekwencji na każdym z przedmiotów;
5. Przeglądanie zaplanowanych sprawdzianów;
6. Planowanie zajęć pozaszkolnych w kalendarzu;
7. Odczytywanie powiadomień o zmianach w planie lekcji i zastępstwach;
8. Wysyłania wiadomości do Szkoły bezpośrednio ze smartfona.Funkcjonalności dostępne w ramach usługi rozszerzonej i podstawowej przedstawia poniższa tabela:
usługa rozszerzona usługa podstawowa Powiadomienia PUSH + − Usprawiedliwienia nieobecności w aplikacji * + − Moduł wiadomości w aplikacji + − Możliwość dostosowywania wyglądu aplikacji + − Widżety (Android) + − Frekwencja (nieobecności, spóźnienia, zwolnienia) + + Procent frekwencji + + Sprawdziany + + Zadania domowe + + Oceny i średnie ocen + + Kalendarz z planem lekcji i własnymi terminami + + * Funkcja dostępna pod warunkiem włączenia jej przez szkolnego administratora
Co oznacza ikonka kłódki w aplikacji mobilnej eduVULCAN?
W ramach aplikacji mobilnej eduVULCAN (która jest bezpłatna) możesz wybrać dostęp do usługi rozszerzonej (funkcjonalności np. powiadomień PUSH, usprawiedliwiania nieobecności w aplikacji czy wysyłania i otrzymywania wiadomości od Szkoły). Usługa rozszerzona – poza bezpłatnym okresem testowym – jest odpłatna.
Czy Uczeń lub Rodzic mogą zmienić konto eduVULCAN na zwykłe konto?
Tak, Rodzic i Uczeń zawsze mogą zmienić konto eduVULCAN na zwykłe konto w Dzienniku VULCAN. Konieczne będzie poproszenie Wychowawcy Oddziału lub Pracownika Sekretariatu Szkoły o wygenerowanie kartki z nowym kodem jednorazowego dostępu i z jego użyciem ponowne przejście przez proces wyboru typu konta. W jego trakcie należy wybrać zwykłe konto szkolne. Szczegółowa instrukcja dot. tego procesu znajduje się na kartce z kodem jednorazowego dostępu.
Które funkcje w aplikacji mobilnej eduVULCAN są bezpłatne, a które płatne?
Aplikacja mobilna eduVULCAN (która jest bezpłatna) zawiera funkcje podstawowe (bezpłatne) i funkcje rozszerzone (płatne). Wykaz funkcji płatnych i bezpłatnych wskazuje poniższa tabela:
usługa rozszerzona usługa podstawowa Powiadomienia PUSH + − Usprawiedliwienia nieobecności w aplikacji * + − Moduł wiadomości w aplikacji + − Możliwość dostosowywania wyglądu aplikacji + − Widżety (Android) + − Frekwencja (nieobecności, spóźnienia, zwolnienia) + + Procent frekwencji + + Sprawdziany + + Zadania domowe + + Oceny i średnie ocen + + Kalendarz z planem lekcji i własnymi terminami + + * Funkcja dostępna pod warunkiem włączenia jej przez szkolnego administratora
Każdy użytkownik konta eduVULCAN otrzyma na start bezpłatny dostęp do wszystkich funkcji rozszerzonych aplikacji, który aktywny będzie do 01.12.2024 r. Aby otrzymać bezpłatny dostęp do tych funkcji nie trzeba podejmować żadnych dodatkowych działań. W szczególności nie trzeba podawać danych karty płatniczej bądź innych danych do płatności.
Ile będzie kosztował dostęp do funkcji rozszerzonych w aplikacji mobilnej eduVULCAN?
Po okresie bezpłatnego testowego dostępu (bezpłatny dostęp do 01.12.2024 r.), użytkownik aplikacji będzie mógł zakupić dostęp do funkcji rozszerzonych. Opłata za dostęp do funkcji rozszerzonych wynosi: od 32,99 do 42,49 zł brutto i jest to opłata jednorazowa (za dostęp od 01.12.2024 r. do 30.06.2025 r.). Cena ta różni się, w zależności od kanału sprzedaży.
Rodzic zgłosił mi, że jego Dziecko posiada konto eduVULCAN, ale nie ma dostępu do Dziennika. Dlaczego?
Jeżeli Uczeń ma mniej niż 13 lat, przed rozpoczęciem korzystania z konta eduVULCAN, Rodzic Ucznia musi potwierdzić akceptację Regulaminu eduVULCAN. Rodzic może potwierdzić akceptację Regulaminu także z poziomu własnego konta.
UWAGA: W przypadku wyboru konta eduVULCAN przez Dziecko poniżej 13 r. ż, Rodzic, aby potwierdzić akceptację regulaminu eduVULCAN również musi być użytkownikiem konta eduVULCAN.
Zwykłe konto
Co to jest zwykłe konto?
Zwykłe konto w Dzienniku VULCAN jest alternatywą dla konta eduVULCAN. Jedną z najważniejszych różnić między tymi kontami jest to, że zwykłe konto w Dzienniku VULCAN nie ma dostępu do aplikacji mobilnej. Dostęp do aplikacji mobilnej mają tylko użytkownicy konta eduVULCAN. Ponadto, w przypadku konta zwykłego Rodzic korzysta z oddzielnych kont dla każdego z Dzieci. W przypadku np. trójki Dzieci, konieczne będzie logowanie się do trzech kont. Wyświetlanie danych wszystkich Dzieci przy użyciu jednego konta możliwe jest dla użytkowników konta eduVULCAN. Oba typy kont są bezpłatne.
Czy Uczeń lub Rodzic mogą zmienić zwykłe konto na konto eduVULCAN?
Tak, Uczeń i Rodzic mają możliwość zmiany konta zwykłego na konto eduVULCAN. Zmiana przebiega w 3 krokach.
Krok 1: Uczeń lub Rodzic wchodzą na stronę eduvulcan.pl i zakładają nowe konto. Adres email, hasło i inne dane nie muszą być takie same, jakich używali do logowania do konta zwykłego.
Krok 2: Uczeń lub Rodzic dodają dostęp do Dziennika VULCAN. Mogą to zrobić na 2 sposoby: albo używając kodu, który otrzymali w Szkole (kartka z jednorazowym kodem dostępu) o lub wybierając opcję "Nie posiadasz kodu jednorazowego, ale masz już dostęp bezpośredni do Dziennika VULCAN przez login i hasło? Przejdź tutaj".
Krok 3: Uczeń albo Rodzic wpisuje dane logowania do konta zwykłego w wyświetlonym formularzu. I gotowe - konto zwykłe zostaje zamienione na konto eduVULCAN.
Aplikacja mobilna
Czy zwykłe konto ma dostęp do aplikacji mobilnej?
Nie, aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN została wyłączona w Twojej Szkole. Dla użytkowników zwykłego konta została zastąpiona nową responsywną stroną www.
Dla kont eduVULCAN aplikacja Dzienniczek VULCAN została zastąpiona aplikacją mobilną eduVULCAN. Aplikacja ta jest bezpłatna. Z aplikacji mobilnej eduVULCAN mogą korzystać wyłącznie użytkownicy konta eduVULCAN.
Aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN przestała działać. Dlaczego?
Aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN została wyłączona w Twojej Szkole. Dla użytkowników zwykłego konta została zastąpiona nową responsywną stroną www.
Dla kont eduVULCAN została zastąpiona aplikacją mobilną eduVULCAN. Możesz ją pobrać ze sklepów takich jak: Sklep Play, App Gallery i App Store. Aplikacja jest bezpłatna.
Aplikacja mobilna eduVULCAN dostępna jest tylko dla użytkowników konta eduVULCAN. Użytkownicy konta zwykłego nie mają możliwości korzystania z aplikacji mobilnej.
Logowanie
Czy mój adres e-mail może być loginem do eduVULCAN?
Tak, użytkownik konta eduVULCAN może sam wybrać swój login. Może nim być np. adres e-mail albo dowolny, inny ciąg znaków. Uzytkownik konta zwykłego nie może samodzielnie wybrać swojego loginu i go zmienić.
Czy adres logowania dla Pracownika Szkoły jest taki sam, jak dotychczas?
Adres logowania dla Pracownika Szkoły pozostaje taki sam, jakiego używałeś / używałaś w poprzednim roku szkolnym.
Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy użytkownik Dziennika ma przypisane dwie role - jest jednocześnie Pracownikiem Szkoły i Rodzicem.
Rodzic - w trakcie aktualizacji konta - wybiera jego typ: eduVULCAN lub zwykłe konto. W przypadku wyboru zwykłego konta, poprawnym adresem logowania jest adres www podany na stronie Szkoły. W przypadku wyboru konta eduVULCAN adres logowania to: eduvulcan.pl.
Czy adres logowania dla Uczniów i Rodziców jest taki sam, jak dotychczas?
Aby zaktualizować konto, Rodzic i Uczeń logują się do Dziennika przy użyciu tego samego adresu logowania, z jakiego korzystali poprzednim roku. Już po aktualizacji konta, adres logowania będzie zależał od typu konta, który użytkownik wybrał:
- Konto zwykłe: adres podany jest na stronie www Szkoły.
- Konto eduVULCAN: adres jest jednakowy dla wszystkich, niezależnie do jakiej Szkoły uczęszcza Uczeń. Ten adres to: eduvulcan.plCzy dane logowania Ucznia i Rodzica pozostają takie same, jak dotychczas?
Wraz z aktualizacją konta, dane logowania dla Ucznia i Rodzica ulegają zmianie. Każdemu użytkownikowi konta zwykłego przypisany jest alfanumeryczny (składający się z ciągu cyfr i liter) login, którego nie może zmienić.
W przypadku Rodziców, którzy chcą mieć dostęp do danych kilku Dzieci, konieczne będzie korzystanie z kilku loginów (odrębny dla każdego Dziecko). Wyłącznie konto eduVULCAN daje możliwość ustawienia własnego loginu (np. adres e-mail) takiego samego dla wszystkich Dzieci.
Rodzic lub uczeń zapomniał danych logowania. Jak mogę im pomóc?
Sposób postępowania jest różny w zależności od typu konta.
Konto zwykłe: Aby odzyskać login i hasło do konta, Uczeń lub Rodzic potrzebuje znać adresu e-mail przypisany do konta. Na ekranie logowania Uczeń lub Rodzic powinien wybrać opcję "Przejdź do formularza" i postępować zgodnie z wyświetlonymi instrukcjami. W trakcie tego procesu Uczeń lub Rodzic będzie mógł również odzyskać swój login.
Konto eduVULCAN: Aby odzyskać login i hasło do konta, Rodzic lub Uczeń potrzebuje znać adres e-mail przypisany do konta. Na ekranie logowania Uczeń lub Rodzic powinien wybrać opcję "Nie pamiętam hasła" i postępować zgodniej z wyświetlonymi instrukcjami. W trakcie tego procesu Uczeń lub Rodzic będzie mógł również odzyskać swój login.
Czy adres e-mail Rodzica lub Ucznia może być jego loginem do Dziennika?
Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, jaki typ konta wybrał Użytkownik.
- Użytkownik konta eduVULCAN może sam wybrać swój login. Może nim być np. adres e-mail albo dowolny, inny ciąg znaków.
- Użytkownik konta zwykłego nie może samodzielnie wybrać swojego loginu i go zmienić. Login użytkownika konta zwykłego zostaje automatycznie wygenerowany podczas aktualizacji konta.
Pierwsze logowanie
Jak udostępnić Dziennik nowemu Uczniowi lub jego Rodzicom?
Wraz z nową odsłoną Dziennika, zmienia się sposób w jaki Szkoła udostępnia nowemu Uczniowi i jego Rodzicowi dostęp do Dziennika VULCAN. Nowy sposób obejmuje wręczenie Rodzicowi i Uczniowi kartek z jednorazowym kodem dostępu.
Dowiedz się więcej o generowaniu wspomnianych kartek
Jak wygenerować kartki z jednorazowym dostępem do Dziennika dla nowych Uczniów i ich Rodziców?
W Dzienniku wybierz właściwy Oddział, którego jesteś Wychowawcą i rozwiń listę Uczniów. Następnie w "Kartotece Ucznia" wybierz sekcję "Dostęp internetowy". Włącz dostęp dla Ucznia i jego Rodziców. System wygeneruje kody jednorazowe potrzebne do aktywacji ich kont. Następnie wydrukuj kartki z kodem dostępu i przekaż je Uczniowi lub Rodzicom. Kody można drukować zbiorczo dla całego Oddziału na jednej kartce A4 lub oddzielnie dla każdego Ucznia.
UWAGA: Wyłącznie dostępu zablokuje możliwość logowania się do Dziennika przez Ucznia i Rodzica. W przypadku kolejnego włączenia dostępu konieczne będzie powtórzenie procesu generowania jednorazowego kodu dostępu.
Czy dla każdego Ucznia i jego Rodzica potrzebna jest osobna kartka z jednorazowym dostępem?
Tak, dla każdego Ucznia i jego Rodzica konieczne jest wydrukowanie osobnego kodu. Kody możesz wydrukować zbiorczo na jednej kartce A4 lub każdy kod na osobnej kartce A4.
Co w przypadku, gdy w szkole jest dwóch Uczniów w różnych oddziałach? Czy każdy Wychowawca powinien wygenerować osobny kod dostępu dla Rodzica?
Tak, kody są unikalne i przypisane do każdego Ucznia i Rodzica indywidualnie. Tak więc w wypadku dwójki Dzieci, aby uzyskać dostęp do wglądu w dane obojga, należy użyć dwóch kodów.
Co w przypadku, gdy w Oddziale jest dwóch Uczniów, którzy mają tych samych Rodziców. Czy konieczne jest generowanie kilku kodów dostępów?
Tak, kody są unikalne i przypisane do każdego Ucznia i Rodzica indywidualnie. Tak więc w wypadku dwójki Dzieci, aby uzyskać dostęp do wglądu w dane obojga, należy użyć dwóch kodów.
Co zrobić, gdy zgłosi się do mnie Uczeń lub Rodzic, który utracił możliwość logowania do Dziennika (np. zgubił kod jednorazowego dostępu)?
W takiej sytuacji konieczne jest wyłączenie Dostępu (sekcja "Dostęp internetowy") dla użytkownika, który utracił dostęp do konta. Następnie, należy ponownie włączyć dostęp dla tego użytkownika i wygenerować kartkę z jednorazowym kodem dostępu.